2012. február 10., péntek

Székely anekdoták


         

1.Gergyó egyik falujában,az 1960-as években történt. Téesz-gyűlésre hívták az embereket,előadást tartottak nekik a közös gazdaság előnyeiről. Utána kérték a résztvevőket,hogy szóljanak hozzá. Néma csend.
- De elvtársak!Csak van valakinek kedve hozzászólni? – szólt a téeszelnök.
Néma csend. Az elnök észrevette a második sorban Áron bácsit. Tudta róla, hogy vág az esze,mint a beretva,megszólította.
-         Áron bácsi!Magának sincs mondanivalója?
-         Nekem van,elnök elvtárs.
-         No,mondja!
-         Csókolja meg a seggemet (fenekemet) elnök elvtárs!
-         De Áron bácsi!Hogy képzeli?
-         Így ni:cupp,cupp,cupp.
2.Gyergyóremetén az óvodát délután kulcsra szokták zárni, miután a gyerekek hazamentek.
Egyik nap azonban nem találták a kulcsot.
-         Gyerekek,keressétek ti is! – szólt az óvó néni.
Keresték,de nem találták. Pár perc múlva egy ötéves pöttöm kislány odaállt az óvónő elé:
-         Na,óvó néni,abbaszbé magának,ha nem lesz meg a kócs!
3.Zetelakán tanítottam 1960-ban. Még nem volt téesz. Március elején valahol fönt egy „okos” ember kitalálta,hogy mozgósítani kell a parasztokat, hogy menjenek szántani,vetni. Ilyesmire mindig a pedagógusokat találták legalkalmasabbnak. Összehívtak bennünket, és mindenikünk kapott 15-20 portát, ahová minden reggel ötkor ki kell majd menni öntudatot ébreszteni. Nagyon jól tudtuk, hogy fölösleges az egész, de nem lehetett kibújni alóla.
 Elindultam hát másnap virradatkor. Bevallom, attól tartottam, hogy rám úszítják a kutyát, vagy vasvillával zavarnak ki. Félve léptem be az első portára. A gazda az udvaron épp az ekét és a boronát rakta föl a szekérre.
  - Jó napot,Ferenc bácsi! – köszöntem illedelmesen.
- Adjon Isten,Tanittó úr. Mi járatban?
- Lánykérőbe jöttem, ha volna eladó – fogtam tréfásra a hangot.
  Elnevette magát.
- Tudom én jól, hogy miért gyütt a tanittó úr. Azt is tudom, hogy holnap is itt vót, holnapután is, és egy hétig mindennap itt vót már virradatkor. A szomszédok is tudják. Na,Isten áldja, menjen csak haza nyúguttan!
  Én pedig „nyúguttan” hazamentem. Tudtam, hogy ellenőriznek majd bennünket, de azt is tudtam, hogy mit mondanak majd az emberek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése